Reklama nie lubi nudy

Reklama nie lubi nudy   Każdego dnia stykamy się z ogromną ilością treści. Co rusz wpada nam w oko jakiś zabawny tekst, szokujące zdjęcie lub film. Spora część tych materiałów ma charakter reklamowy – czego nie zawsze jesteśmy świadomi. Jak to jest, że jedne treści niesłychanie nas nęcą, a inne są nam

Sztuka (krótkiego) pisania

Jak pisać krótko (i na temat)   Strzał w plecy. Przeszywający szept. Wybuch bomby. Okrzyk radości. Takimi migawkami twórcy trailerów i reklam przyciągają uwagę widza. Mają na to około 2 minut. Mało? Tak, ale czytelnik, który trafia po raz pierwszy na Twój tekst w internecie, daje Ci zaledwie 20 sekund, byś

Copywriting w szkole? Czemu nie!

  Lektura na trawie   Któregoś dnia, przeglądając zasoby Allegro natknęłam się na książkę, która mocno mnie zaintrygowała. Bez wahania kliknęłam „kup teraz”, zapłaciłam całą dyszkę i po paru dniach otrzymałam przesyłkę. Wcześniej nie miałam pojęcia, że stricte edukacyjne wydawnictwo, jakim jest OPERON, wydało podręcznik o copywritingu dla uczniów szkół

storytelling

Brief reklamowy – z czym to się je?

Czym jest brief?   Najogólniej rzecz ujmując, brief to dokument zawierający najważniejsze założenia prowadzonej przez agencję kampanii reklamowej. Pełni rolę łącznika pomiędzy Klientem a agencją (lub niezależnym copywriterem), której zlecono przeprowadzenie działań marketingowych. Z briefu korzystają zarówno wielkie agencje kreatywne, jak i małe firmy działające w branży reklamowej. Sporządzenie dokumentu – choćby

Copywriter bajki pisze

Copywriter bajki pisze, czyli kilka słów o storytellingu    Wyobraź sobie, że nie dogadujesz się z szefem. Każdego dnia wita Cię w progu nieprzychylnym spojrzeniem, a Twoje biurko ugina się pod ciężarem spraw do załatwienia „na wczoraj”. Nie ma mowy o podwyżce, a tym bardziej o awansie. W dodatku zepsuł Ci się